tiistaina, marraskuuta 26, 2013

"Ulkomarsulan" huonot puolet.

Mä en tykkää kylmästä, pimeästä enkä sateesta. Ulkomarsulan huono puoli on se, että nyt talvellakin pitää marsulaan mennessä pukea kaikki mahdolliset vaatteet päälle ettei palellu matkalla. (Allashuoneen ovesta hurja 5m, ulko-ovelta ehkä 15m.)


Ja sitten kun autotallin ovi on todellakin autotallin ovi, niin ilma vaihtuu hurjasti jo siinä, että mä avaan oven livahtaakseni sisälle. Juuri nyt se ei oikeastaan haittaa, vaikka pitäisinkin ovea auki ja pakkasilmaa pääsisi sisälle. Ilmankuivaimen takia lämpötila on edelleen siinä 20 kieppeillä. Mä haluaisin lämmöt johonkin 13-15 asteeseen. Patterit on vedetty ihan nollalle.

Mutta voin kuvitella, että paukkupakkasilla marsulan siivoaminen voi olla hiukka ikävää, kun kottareilla pitää ravata edestakaisin ovesta monta kertaa ja aina kaikki lämmöt karkaa. Jos tää talo olis oma, ni tehtäis tuohon normaalin oven kokoinen kulkuovi. (No jos tää olis oma, ni pistäisin koko tän seinän umpeen ja tekisin siihen vain valtavan ikkunan. Ovet rakentaisin tuolta asunnon puolelta JA toiselta sivulta ulos...)

Sain myös movember-haasteen Ässä hihassa -blogista. Varsinaisesti se koski koirien viiksiä, mutta toivottiin myös viiksekkäitä marsuja. Tästä lisää seuraavassa kirjoituksessa. Mun täytyy ehtiä kuvaamaan noita marsuja. En oo muuten koskaan katsonut mun marsuja sillä silmällä, että kuka olisi viiksekkäin. Voihan marsun viikset sentään!

2 kommenttia:

Leeni kirjoitti...

Ei siihen mikään huopaverhosysteemi auttais? Ei kyllä ehkä, jos kottikärryillä pitäs päästä läpi, vaikka verhot aukeaiskin keskeltä..

AidaD kirjoitti...

Joo. Siinä on tällä hetkellä se kesäinen hyttysverkko, joka on nostettu toiselta puolelta ylös niin, ettei sitä tarvii siirtää ku kulkee siitä. Oon kyl miettinu jotain samankaltaista mut paksumpaa kangasta peittämän ainakin puolta oviaukkoa.