sunnuntaina, maaliskuuta 31, 2013

Eläimellinen muuttopäivä

Arvatkaa montako marsua on tässä kuvassa?

Tyhjälltä näyttää

Volvo V50 auton tilavuus on tosiaan 48 marsua + kaksi ihmistä.


  Meillä ihmisten kalusteet mahtuu kaikki Mikan veljen peräkärryyn. Arvatkaa miksi me vuokrattiin muuttoauto? Niin, ja tosiaan 16 marsua vielä tässä kyydissä, kun ei Volvoon mahtunut.

Sitten marsulaan. Tässä on mun uusi ihana marsula. Tai ei se ihan vielä ole ihana. Se on likainen, toki kun autotalliksi on ajateltu, niin edellinen asukas siivosi sen näin autotalliksi kelvolliseen kuntoon. Vähän haisee öljy. Mutta tärkeää on, että mulla on marsulassa oma vesipiste!

 Niin tosiaan... Mulla on marsulassa öljykuoppa. Vaatii pientä askartelua että sen saa peitettyä niin, että on järkevä ratkaisu.

Ta-daaaaa! Järjestystä, organisointia ja muuta, mutta tämä nyt pikaisesti laitettuna. Toimii kelvollisesti. Kunhan saa vapaata vähän jostain välistä, niin pesen vähän seiniä. Laittelen valioplakaatit jne. Järjestelen kaikki marsujen näyttelykamat, pyyhkeet, ylimääräiset miljoonat muut erilaiset tarvikkeet vain paikoilleen. 

Kolmen päivän virkonoinnin käytön jälkeen musta tuntuu, että mulla kädet kuoriutuu irti. Suojahanskoista on niin kauan hyötyä, kun ne pitää sen veden ulkopuolella. Hanska on hyödytön myös siinä tapauksessa, jos upottaa kätensä virkonpönttöön syvemmälle, kun mitä hanska yltää... Ensimmäisen puolikkaan pesupäivän jälkeen tuumasin, että on näppärämpää, jos mä vaan jätän ne hanskat pois. Mulla on kyynerpäihin saakka pahasti hilseilevä iho. Samaten jalat, kun paljain jaloinhan mä kyykkäsin pesuhuoneessa...

4 kommenttia:

Pauliina kirjoitti...

Vesipiste.

Mä oon kade. Ihan niinkun Jannikallekin. Kaikilla muilla on vesipisteet paitsi mulla.

Jannika kirjoitti...

Vesipiste on must have! Eikös tuo öljykuoppa ole loistava säilytyspaikka kuivikkeille? :D

AidaD kirjoitti...

Öljykuoppa olis ihan loistava säilytyspaikka muuten, mut kuka nostaa ne sieltä ylös? :D Meil on melkeen 100 neliön lato kuivikkeiden ja heinän varastointiin.

Mika tuumas, että sen kuopanhan voi täyttää marsunpaskalla. On lämmitys omasta takaa. :D

Janette kirjoitti...

Tosi hyvän näköinen tulee varmasti oleen:D