maanantaina, joulukuuta 29, 2014

Työmaakoppi-floppi

Mä olen tota marsulaa/työmaakoppia parjannut vähän väliä. Ehkä mun pitäisi moittia itseäni, kun en tiedä työmaakopeista mitään. Voisi myös kuvailla myyjää monella vähemmän kauniilla adjektiivilla, kun myi kopin, joka on eristetty ja jossa lämpö pysyy... Jos joku sanoo, että "pitää mennä katsomaan ennen ostoa", niin höpönlöpö. Mä en näistä tiedä yhtään mitään, enkä osaa sen puoleen tarkastaakaan. Ostohetkellä meillä tosiaan oli remppa kuumimmillaan ja ostopäätöksen aikaan Auni oli vielä mahan sisäpuolella. Mun mielestä tää oli ihan jees kuntoinen sillon kun se tuli pihaan.

Tältä näyttää sitten lämmin ja eristetty työmaakoppi SEN JÄLKEEN, kun ostaja on vielä laittanut tiivistenauhaa oveen, ikkunoihin ja uretaanivaahtoa kaikkiin lattiassa löytyneisiin avoimiin reikiin.

Kas näin.

Tässä seinä. Tässä kohtaa oli ovi, jonka myyjä oli ERISTÄNYT ja peittänyt. Toi on jäätä.

Ovi on niin löysä, ettei kaupan paksuimmalla eristenauhalla saa siitä tiivistä.
Tässä on jäätä.

Ikkunat on tosi hyvin sopivia näin eristettyyn koppiin. Ikkunan alla on patteri täysillä, mutta yllättyykö joku, jos mä sanon, että tossakin on JÄÄTÄ!!!

ARGH! Mä vihaan talvea.

Marsut onneksi lämmittää niin hyvin, että vaikka nyt aamulla oli -22, niin marsulan sisälämpötila oli silti 11. Joo, 11 on aika vähän, mutta viimevuoden kokemuksen mukaan optimilämpötila olisi se 13-15 astetta. Mutta arvatkaa, että tuntuu vähän siltä, että mua on nyt kusetettu.

6 kommenttia:

M kirjoitti...

Voi kun kurjaa! Kyllä se miunkin silmään ihan ookoolta näytti, varsinkin kun olitte sen sisältä maalanneetkin. Kohta teilläkin on olkkari täynnä marsuja.. :)

AidaD kirjoitti...

Noh. Kyllä tässä tämä talvi pärjätään. Tarttee laittaa tuplaten eristenauhaa oveen ja vaikka heinäpaaleja tohon toiselle puolelle, mistä vetää.

Ensi talveksi kyllä keksitään joku toinen ratkaisu.

M kirjoitti...

Mie tuun sitten muuttoavuksi kun taas siirrätte marsuja! ;)

Leeni kirjoitti...

Voi että! No ens talveks jotain muuta sitten..

Rosa kirjoitti...

No voih, kurja juttu!

Aihetta sivuten: mä olen jotenkin kauheesti panikoinut marsujen kylmänsietokyvystä ja siitä, miten ne kestää vetoa (siis ihan lämpimässä sisätilassa). Mä nyt stressaan ihan kaikesta, mutta pelottaa, että ne saa jotain hengitystieoireita tai muuta, jos ei ole tarpeeksi varovainen. Näin talvella mua pelottaa ihan huoneen tuulettaminenkin. Onkohan aiheellinen pelko...? Tai uuden häkin/aitauksen sijoittaminen asunnossa: uskaltaako sen laittaa ulkoseinää vasten? Kestääkö possut? Iiks.

AidaD kirjoitti...

Toiset sanoo että on, mutta useimmat sanoo että ovat herkkiä vedolle, mutta kestävät kyllä viileää ilmaa tottumisen jälkeen.

Mun kokemuksen mukaan marsut ei ole yhtään kylmänarkoja ja elävät ihan hyvin vetoisassakin tilassa. Se mun edellinen paikka oli autotalli ja mä en jaksa uskoa, että se olisi ollut kovin vedoton tila. Koskaan eivät olleet viluisen oloisia, vaikka yhtenä päivänä lämpötila oli 7 astetta. Yleensä oli siis sen 13-15. Näyttelymarsut mulla on alahäkeissä, joissa on viileämpää ja synnyttävät koitan sijoittaa ylös. Karvattomat marsut tietty eri asia, mutta tällaiset normaalit karvaiset pörriäiset. :D

Hengitystietulehduksia mulla ei ole ollut Marsesterin jälkeen ja siinäkin oli syynä alunperin se, että veti ahneuksissaan ruokaa henkeen ja vihreää tahmaa tuli nenästäkin elvytyksen jälkeen...