tiistaina, tammikuuta 05, 2016

Kuinka lopettaa kasvatus

Kuinka lopettaa kasvatus tai aloittaa tauko. Miten sen nyt haluaa ilmaista. Kun eläinmäärää haluaa vähentää, niin kuinka se tehdään.

Jätetään yhdistämättä pareja? True. Marsun elinikä nyt kuitenkin on aika pitkä, niin näillä on runsaasti elinaikaa jäljellä, joten menee aika pitkään, että eläinmäärä vähenee. Myynti-ilmoituksilla? Ei ole näköjään toiminut. Iso kasa samoja marsuja mulla oli myynnissä myös vuosi sitten. Lopettamalla myymättömät eläimet? Kuulostaa karulta, mutta vaihtoehto sekin on. Käärmeiden omistajat tarvitsevat omille lemmikeilleen ruokaa. Toisen kuolema on toiselle elämä.

Edellisessä kirjoituksessa jo sanoinkin, että mä rakastan jokaista viiksinenää. En mä pysty lopettamaan tervettä marsua tai enkä käskeä Mikaa tekemään niin.

Miten lopetetaan kasvatus. En mä tiedä. Blogi ei lopu. Jatkan samalla tavalla kun tämäkin blogi on aloitettu. Josko se into siitä kasvaisi jälleen. Sisustaisi häkkejäkin kenties jollain kivalla kankaalla, kuten alkuaikoina. Mulla oli ihania pehmoputkia, -petejä ja riippukeinuja häkit pullollaan. Pajusiltoja ja pajutasoja "namnamnam" -sanoi marsut. Kasvattajanimi jää tietenkin olemaan. Kuitenkin tänä vuonna syntyy nämä muutamat pennut vielä, jotka saa rekisteriin ja näyttelykäynnin hoidan heti helmikuussa tässä Hämeenlinnan näyttelyssä. Kasvattajanimen säilymisen edellytykset täyttyvät.

Huomenna pistän uuden myynti-ilmon. Tää on sanoinkuvaamattoman sydäntä särkevää ajatella tän loppuvan. Toi lopettamisen teksti oli mulla luonnoksissa oikeastaan jo syyskuusta ja muutamaan kertaan melkein poistin sen. Toisaalta sen julkaiseminen oli nyt ihan valtava helpotus. Musta tulee likimain normaali. kun mulla ei ole enää 70 marsua, vaan ainoastaan se 20.

Ostakaa marsuja.

1 kommentti:

anniSka kirjoitti...

Nyt vasta huomasin pitkästä aikaa blogissa käydessä että sulla on tällaisia suunnitelmia. Ymmärrettävää kyllä ettei aika riitä kaikkeen kun elämässä on muutakin äksöniä. Jotenkin surulliselta tuntuu silti vaikken mitenkään aktiivisesti ole "marsupiireissä" mukana.

Olet ollut huippu-kasvattaja, sulta on aina saanut tukea ja neuvoja kun meillä on ollut jotain ongelmia! Tsemppiä jatkoon ja pienempimuotoiseen marsuiluun! :)