perjantaina, elokuuta 23, 2013

Nordic lähenee

Ilmoitin perin poikkeuksellisen valikoiman arvottuja eläimiä tuonne Pohjoismaiden mestaruuksiin. Kolme eri sorttista himalayaa (baby, junnu ja avoin), junnuabyn, avoimen abyn sekä baby texelin.

Himiksissä ei oo toivoa ropeista, koska nonselfeissä on niin paljon muita muunnoksia, jotka on paljon hienompia kun joku kuvioiden pahimmassa kehittymisvaiheessa oleva pikkuhimmy... No, haluan noista kuitenkin jonkinlaista arviota, koska tämä on sitten vasta kolmas näyttely ikinä, jossa mulla on himmyjä. Harmi että oon sihteerinä, etten itse kuule mitä toinen tuomari niistä tykkää. (Sihteröin siis joko avointen tuomarilla tai junnujen tuomarilla, joten väkisin jää toinen kuulematta.)

Texelissä ei oo toivoa, kun siellä on nää ruotsalaispitkishuiput. No positiivista on se, että mä en ole kovin suurta tuhoa ehtinyt sen turkille vielä tekemään, kun se on 2kk. :D

Abyissa taas... Hovimestari on kyllä hyvä junnu, saattaa sijoittua ehkä serteille asti (on niitä kerännyt jo pari ihan vauvana), mutta miten sitten palkitaan. Ei aavistustakaan. Avointen lilac-Eliminaattori on sitten se suurempi kysymysmerkki. Jurvassa se löi kaikki ällikällä (jopa tuomarin) ja sijoittui ROP1 ja sai sertin. Sekin on kiva, mutta onko NIIN kiva.

Jännää. Mutta sen takia sinne näyttelyihin mennään, että katsotaan mikä on työn tulos.

Kaikenlisäksi ilmoitin kaksi kasvattajaluokkaa. Himmyt ja abyt. Nyt toivotaan, että mussut pysyy terveinä. Ruokitaan ne kauniin pyöreiksi hyödyntäen vielä pellolla kasvavaa heinää. Vähän saavat juoksuttaa toisiaan, jotta saavat lihasta, mutta ei hampaanjälkiä kuitenkaan.

Enkä mä ollu ees myöhässä ilmojen kanssa. Ihan reilu tuntia ennen kun ilmoaika päättyy! :D :D

2 kommenttia:

Pauliina kirjoitti...

Mulla oli argenteista ihan samat mietteet kun sulla himmyistä... Ilmotaan nyt, että saadaan arvio. :DD

Ps. Mäkin saisin kaksi kasvista, argentet ja rexit... Saa nähdä ilmotanko ne paikan päällä, etukäteen en uskalla, koska sitten ihan varmasti joku jää kotiin ja kasvis esittämättä.

AidaD kirjoitti...

No mä luotan, että mun kolmesta himmystä kuitenkin kaks ainakin päätyy paikalle ja abyista jos multa jää toinen, ni uskon, et siel on varmaan joku mun kasvatti kuitenkin paikalla. :)