maanantaina, maaliskuuta 24, 2014

Ihmiset on outoja.

Lumien sulaessa pihasta paljastuu ikäviä yllätyksiä. Tupakantumppeja. Meistä ei kumpikaan tupakoi ja säännöllisesti vierailevista kavereistakin vain yksi polttaa. Hän osaa käyttää tuhkakuppia. Muut vierailijat ovat marsunostajia seurueineen.

Jos nyt tunsit piston sydämessäsi, ole hyvä ja tule keräämään roskasi pois pihaltani.

Tekisi mieli kirjoittaa syväluotaavia analyysejä aiheista:
- mitä ihmisten päässä liikkuu?
- saanko minä tulla sylkemään olohuoneesi lattialle?
- ymmärrätkö saapuvasi minun kotipihaan?
- etkö ymmärrä, ettei tumppi maadu talven aikana?
- heitätkö kotonakin roskat mihin satuu?
- onko teillä palvelijaa korjaamassa tumpit perässäsi? (voitko lähettää sen meille)
- oletko kuuro vai tyhmä, jos olen tupakoitsijoita nähdessäni todennut, että meiltä löytyy tuhkis tuosta rappusilta?
- kuinka seurueen tupakoimattomat eivät huomauta tupakoitsijalle, että heitit tumpin juuri jonkun ihmisen pihaan?
-pihaan, jossa leikkii kaksivuotias lapsi?

Ai että miten mua nyppii.

No, mä en usko, että kukaan muu niitä kerää, joten mä olen ne jo kerännyt.

2 kommenttia:

Leeni kirjoitti...

Murr. Tosi vastenmielistä.
Meidän lähimetsässä (ei nyt tietenkään sama asia kuin oma piha ) kulkee joka päivä samaa reittiä koiranulkoiluttaja, joka tupakoi koko matkan. Se viettää siellä pitkiä aikoja aamulla ja illalla. Ne tumpit ja myös askit, jotka lentää aina samaan paikkaan, ottaa todella päähän. Tietty niitä sit keräilenkin tasaisin väliajoin. Mutta siis, jos tykkää siellä metsässä käydä, niin eikö yhtään häiritse se paikkojen pilaaminen? Ihmettelen kovasti.
Siskon miehellä on mukana taskussa tyhjä filmipurkki, joka on sen matkatuhkis, enkä oo koskaan nähnyt sen heittävän tumppia maahan. Vois ottaa nää muut sankarit mallia.

AidaD kirjoitti...

Wau! Tommoinen matkatuhkis on kyllä ihan esimerkillinen!