tiistaina, helmikuuta 17, 2015

Paperihommia

Muistan joskus ihan ekojen marsujen saapuessa pitäneeni sukutauluja ihan huippuhienona asiana! Kun aloitin kasvatuksen, niin odotin ihan onnessani aina, että saan tehdä sukutaulut!! :D Iloitsin siitä, että mulla oli jokaiselle marsulle oma kansio! Enää on jokaisella marsulla vaan muovitasku... Nyt sitä pitää paperitöitä jo vähän tylsinä juttuina ja kaikenlaista arkistoa on kertynyt KOLME mapillista ja kaksi pahvilaatikkoa.

Mistä niin paljon paperia?
- kaikkien marsujen sukutaulut
- monen meiltä muuttaneen poikasen sukutaulut, jotka ovat edelleen lähettämättä (hyi mua!)
- kuolleiden marsujenkin paperit tallessa
- arvostelukaavakkeet
- Eviran avaustulokset ja lähetteet
- eläinlääkärikäyntien kuitit ja tiedot
- näyttelyiden luettelot poislukien pari viimeistä vuotta
- jäsenlehtiä löytyy EPJY, PiNa, SMY, KSKJH ja jotain irtonumeroita SMF, OSJH...
- lisäksi mulla on valmiiksi tulostettuna usealle poikaselle valmis "pentupaketti"
- mun "pentupaketin" laajuus on tällä hetkellä 12 sivua...

Paperit on olleet aavistuksen sekaisin. Kaikki mun häkeissä asustavien marsujen paperit on ollut yhdessä mapissa, mutta siellä on jäänyt muutamia ylimääräisiä. Mutta toinen mappi ja pahvilaatikot on niin tuhottoman sekaisin, että nyt tulee kuri ja järjestys tähän hommaan. :D :D Niin varmaan. Ihan kun muka oppisin toimimaan järjestelmällisesti kuin taikaiskusta?!?

Mä oon monta kertaa ne järjestänyt jo, mutta jostain syystä ne ei vaan pysy. Otan mukaan näyttelyihin yleensä ne osallistuvien marsujen "yhtä sertiä vaille" paperit sekä valioanomuksen. Ihan vaan toiveajatteluna, että jos saan sen vikan sertin, ni voin antaa koko nipun yhdellä kertaa Pauliinalle. Muuten se arvonimien hakeminen jää. Jokatapauksessa, kun sitä sertiä ei tule, niin kotiin päästyäni purkaan laukun yleensä niin, että paperit menee yhteen pinoon hyllylle ja siitä niitä saa sitten etsiä seuraavan näyttelyn tullen. Joskus on arvostelukaavakkeitakin hukassa. (Tämän takia mulla on nyt yhdet paperit+kaavakkeet hukassa, joka muuten olisi ollut valio jo parikin kertaa...)

Ja ettei vaan paperit loppuis keksen, niin sain takakontillisen SMY:n rekisteröintipapereita alkaen vuodelta kivi ja keppi. Lupauduin säilömään niitä ja tuleehan ne myös sukutaulutietokantaan, kunhan se valmistuu. Valmistuu muuten ihan pian. Ei oo enää paljosta kiinni. :) Oikeastaan on jo valmis, mutta ei ole julkistettu. :)

Ei kommentteja: